Κάστανα αγαπημένα… καλωσορίζοντας το χειμώνα!

Η εποχή του κάστανου  έφτασε στη Μυτιλήνη, προμηνύοντας το χειμώνα.  Στο χωριό τους ,την Αγιάσο, ετοιμάζονται πυρετωδώς για τη γιορτή των καστανιώνων. Μια γιορτή όπου μικροί και μεγάλοι γεύονται ψητά κάστανα στη φουφού!

Το κάστανο κρύβεται μέσα σε ένα ξυλώδες και αγκαθωτό περίβλημα. Ωμά, βραστά, ψητά, στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική, τα κάστανα δίνουν μια ιδιαίτερη γεύση.

Πάμε να δούμε , λοιπόν, τη θρεπτική αξία του κάστανου και σε τι μας ωφελεί.

  • Περίπου 70 γραμμάρια κάστανα μας προσδίδουν 200 θερμίδες, 1,9 γραμμάρια λιπαρά οξέα , 44,5 γραμμάρια υδατάνθρακες , 2,7 γραμμάρια πρωτεΐνη και 4,3 γραμμάρια φυτικές ίνες.
  • Το κάστανο είναι πλούσιο σε μέταλλα, και ιχνοστοιχεία.
  • Είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων , πράγμα που το κάνει ευεργετικό για τη ρύθμιση του λιπιδαιμικού προφίλ.
  • Θεωρείται πολύ καλή πηγή καλίου βοηθώντας στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.  Ταυτόχρονα περιέχει χαλκό, μαγγάνιο και σελήνιο, συστατικά με αντιφλεγμονώδη δράση για τον οργανισμό.
  • Περιέχει ασβέστιο, βοηθώντας τη μεταβίβαση των νευρικών ερεθισμάτων και την υγεία των δοντιών.
  • Θεωρείται ξηρός καρπός πλούσιος σε βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως το φυλλικό οξύ.
  • Τέλος, κάτι που ίσως δεν γνωρίζουν πολλοί, είναι πως το κάστανο δεν περιέχει γλουτένη, για αυτό είναι κατάλληλο για τα άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη, τη δυσανεξία στη γλουτένη δηλαδή.

 

Υ.Γ. η αίσθηση του τζακιού και το ψήσιμο τους, αξία ανεκτίμητη!

Κοινοποίηση
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter