ΟΙ ΑΜΑΝΙΤΕΣ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ!!!

Το 2020 έφτασε και εδώ στη Λέσβο, τα μανιτάρια είναι άφθονα και είναι μία πολύ δημοφιλής ασχολία των κατοίκων. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη στα βουνά μας, άλλα βρώσιμα και άλλα όχι. Οι φίλοι των μανιταριών πολλοί και ακόμα περισσότεροι αυτοί που τα γεύονται.

Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, οι πεδιάδες και οι πλαγιές γεμίζουν με άτομα που μαζεύουν για κατανάλωση. Υπάρχουν είδη που είναι γνωστά με ονομασίες και άλλα που ακόμα δεν τα ξέρουμε. Εδώ, στο νησί μας, όλα τα μανιτάρια ανεξαιρέτως το είδος, ονομάζονται αμανίτες.

Πάμε να δούμε , λοιπόν, τι περιέχουν αυτοί οι μύκητες της φύσης:

  1. Τα μανιτάρια κατατάσσονται στην κατηγορία των μυκήτων, και όχι των λαχανικών που πολλοί τα θεωρούν.
  2. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν ελάχιστη ποσότητα λίπους. Το θαυμαστό με τα μανιτάρια είναι πως περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα , και για αυτό οι πρωτεΐνες που περιέχουν θεωρούνται υψηλής βιολογικής αξίας και συναγωνίζονται στην ποιότητα με τις ζωικές πρωτεΐνες.
  3. Η θερμιδική τους αξία επίσης, είναι ελάχιστη, αφού τα 100 γραμμάρια μανιταριών περιέχουν μόλις 25 θερμίδες.
  4. Είναι πλούσια σε κάλιο, φώσφορο, χαλκό, σελήνιο και ψευδάργυρο.
  5. Περιέχουν ελάχιστη ποσότητα νατρίου, πράγμα που τα κάνει κατάλληλα για κατανάλωση σε υπερτασικά άτομα.
  6. Βέβαια, η αυξημένη ποσότητα ουρικού οξέος τα καθιστά ακατάλληλα για άτομα με υπερουριχαιμία.
  7. Είναι πλούσια σε βιταμίνες , όπως η βιταμίνη D, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ είναι το μοναδικό τρόφιμο φυτικής προέλευσης που περιέχει βιταμίνη Β12.

Με βάση όλα αυτά που περιέχουν, τα μανιτάρια προσφέρουν και πολλά πράγματα στην υγεία μας :

  1. Οι τελευταίες έρευνες πάνω στα μανιτάρια μας έδειξαν πως συμβάλλουν στην άμυνα του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνουν την παραγωγή ιντερφερόνης, μειώνουν την ανάπτυξη νεοπλασίας και παρουσιάζουν αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα.
  2. Παρουσιάζουν αντικαρκινική δράση, λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης πολυσακχαριτών που έχουν.
  3. Αποτελούν σύμμαχο της παχυσαρκίας, καθώς είναι τρόφιμα με πολύ μικρή θερμιδική αξία.
  4. Λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης καλίου και χαλκού, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και προστατεύουν τον καρδιακό μυ.
  5. Αντίθετα, η χαμηλή συγκέντρωση σε νάτριο τα κάνει κατάλληλο αντικαταστάτη του αλατιού στο μαγείρεμα με την προσθήκη τους σε συνταγές.
  6. Τέλος, λόγω της χαμηλής τους θερμιδικής αξίας και της χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, θεωρούνται τρόφιμα με χαμηλή ολική χοληστερίνη.

Υ.Γ. Αμαρτία που θα το πω, αλλά σαν τα τηγανιτά μανιτάρια με μπόλικο λεμόνι … δεν έχει!!!

Κοινοποίηση
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter