Σιρόπι σφενδάμου: Ποιες είναι οι πολλές γλυκές του ιδιότητες;

Το σιρόπι σφενδάμου δεν είναι μόνο δελεαστικό και νόστιμο, αλλά είναι επίσης μια «αποθήκη» μεγάλων οφελών για την υγεία αλλά και ιδιότητες.

Στις μέρες μας, εκτός πλέον από το μέλι, είναι πολύ διαδεδομένα και τα σιρόπια και τα υποκατάστατα ζάχαρης και γλύκας. Πολύ συχνά θα δεις το σιρόπι αγαύης και το σιρόπι σφενδάμου να κυριαρχούν σε κουζίνες με νέες ιδέες και πιάτα. Εμείς σήμερα θα αναλύσουμε το σιρόπι σφενδάμου και θα πούμε λίγα πράγματα που το αφορούν.

Προέλευση του σιροπιού σφενδάμου

Το σιρόπι σφενδάμου παράγεται στον Καναδά. Τα δέντρα έχουν στις ρίζες άμυλο, το οποίο μετατρέπεται με την πάροδο του χρόνου σε ζάχαρη. Την άνοιξη, η ζάχαρη ανεβαίνει και αναμιγνύεται με το νερό και δημιουργείται ο χυμός, ο οποίος μαζεύεται και με την κατάλληλη επεξεργασία μετατρέπεται σε σιρόπι.

Εδώ να πούμε πως έχει τρία είδη σιροπιού, από ζάχαρη, το μαύρο και το κόκκινο.

Σιρόπι σφενδάμου σε σχέση με τη ζάχαρη

Η κρυσταλλική ζάχαρη, καθώς υφίσταται έντονη επεξεργασία για την παραγωγή της, χάνει τις περισσότερες βιταμίνες και τα μέταλλα. Επίσης, θεωρείται υπεύθυνη για πολλές ασθένειες όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης τύπου 2.

Από την άλλη, το καθαρό σιρόπι σφενδάμου είναι ακατέργαστο και αποτελείται περίπου από 2/3 σακχαρόζη. Αυτό θα μπορούσε να μας ωφελήσει με την αντικατάσταση της ζάχαρης από το σιρόπι σφενδάμου.

Θρεπτικά συστατικά:

ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑΣΤΑ 100 gr ΣΙΡΟΠΙΟΥ
ΘΕΡΜΙΔΕΣ260 KCAL
ΛΙΠΟΣ0.06 gr
ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ67 gr
ΣΑΚΧΑΡΑ60.gr
ΠΡΩΤΕΙΝΗ0.04 gr

Το σιρόπι απο σφένδαμο περιέχει επίσης

  • κάλιο
  • νάτριο
  • ψευδάργυρο
  • ασβέστιο
  • μαγνήσιο
  • και σίδηρο

Τα σάκχαρα που περιέχει είναι φυσικά και το 32% του είναι νερό. Λόγω του ότι δε δέχεται επεξεργασία, τα θρεπτικά συστατικά του δε χάνονται ενώ περιέχει και αξιοπρεπή ποσότητα βιταμινών.

Τέλος, το σιρόπι αυτό κατατάσσεται στα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (54) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση του διαβήτη.

Οφέλη και ιδιότητες 

  • Θεωρείται αντιοξειδωτικό: τα αντιοξειδωτικά εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό που είναι υπεύθυνες για ασθένειες.
  • Προωθεί την υγεία της καρδιάς: η περιεκτικότητα του σε ψευδάργυρο μπορεί να μειώσει την εξέλιξη της αθηροσκλήρωσης και βοηθάει στην πρόληψη από την LDL χοληστερόλη.
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα: λενα ακόμα όφελος είναι οτι το σιρόπι σφενδάμου είναι καλή πηγή ψευδαργύρου και μαγγανίου που βοηθάνε στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Επίσης, το μαγγάνιο είναι σημαντικός παράγοντας στον υγιή σχηματισμό των οστών και την καλή λειτουργία του εγκεφάλου.
  • Τέλος, το σιρόπι σφενδάμου υποστηρίζει την αναπαραγωγική υγεία, και ιδιαίτερα των αντρών: πάλι ο ψευδάργυρος βοηθάει, καθώς συμπυκνώνεται περισσότερο στον προστάτη σε σχέση με άλλο ιστό ενώ τα χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου σε αυτόν τον αδένα σχετίζονται με υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη.

Που μπορώ να το χρησιμοποιήσω:

Το σιρόπι σφενδάμου μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στην καθημερινότητα μας παντού. Από επικάλυψη στο πρωινό μας μέχρι και σε συνταγές για αντικατάσταση της ζάχαρης.

Επίσης, μπορεί να καταναλωθεί σαν προ αγωνιστικό για άμεση ενέργεια, κατά τη διάρκεια μαζί με ηλεκτρολύτες για αυξημένη απόδοση και μετά την άσκηση λόγω του ψευδαργύρου για αποκατάσταση των μυών.

Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

https://www.fmh.gr/

Κοινοποίηση
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter