Συχνές ερωτήσεις που ακούνε οι διατροφολόγοι!

Είναι πολλές οι φορές  που διαιτώμενοι έρχονται στο χώρο εργασίας μας και μας κάνουν ερωτήσεις που τους απασχολούν , που τους έχουν μεταφέρει κάποιοι άλλοι, ακόμα και για πράγματα που βλέπουν από το ιντερνέτ. Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, πως για να τους απαντήσεις δεν πρέπει να είσαι καλά διαβασμένος αλλά να βάλεις τη λογική και να τους κάνεις να καταλάβουν και εκείνοι .

Σκέφτηκα, λοιπόν, τις πιο συχνές ερωτήσεις που δέχομαι στο γραφείο και αποφάσισα να δώσω τη δικές μου απαντήσεις, που λέω και στους διαιτώμενούς μου, με βάση πάντα τη δική μου οπτική γωνία των πραγμάτων :

  • Μια από τις συχνές ερωτήσεις που ακούω είναι : αν μπερδέψω τις ημέρες πειράζει; Για μένα, σημασία έχει το σώμα να τρώει ανά 3-4 ώρες τα γεύματα του για να μπορεί να λειτουργεί σωστά. Αν φάω το πρωινό της Δευτέρας με το δεκατιανό της Τρίτης και το μεσημεριανό της Τετάρτης τι σημασία έχει;;  Σκοπός μας είναι να μάθουμε το κορμί μας στα συχνά γεύματα και τα υγιεινά φυσικά, χωρίς να χρειάζεται να αγχωνόμαστε για το αν έχουμε κάνει τον σωστό συνδυασμό!
  • Πόσα κιλά θα χάσω σε ένα μήνα με αυτό το πρόγραμμα που μου έφτιαξες;;Κάθε κορμί και οργανισμός αντιδράει διαφορετικά ανάλογα με την καθημερινότητα του. Έχω διαιτώμενη που χάνει 1 κιλό την εβδομάδα και διαιτώμενη που χάνει 2 κιλά το μήνα. Δεν χρειάζεται να κολλάμε στα νούμερα, πρέπει να μπούμε στη νοοτροπία του μαθαίνω να τρώω σωστά για να βοηθήσω το κορμί μου να χάσει τα κιλά που θέλω!
  • Αφού κάνω σωστά το πρόγραμμα γιατί δεν χάνω;;Είπαμε πως κάθε σώμα αντιδράει διαφορετικά στις αλλαγές που κάνουμε. Το σώμα μας θέλει το χρόνο του, θα αρχίσει να δουλεύει όταν θέλει εκείνο, μπορεί από την πρώτη μέρα μπορεί και μετά από μια εβδομάδα. Θέλει υπομονή και όχι βιασύνη!
  • Μία άλλη πολύ ωραία ερώτηση που ακούω είναι : αν την Κυριακή κάνω free day πρέπει τη Δευτέρα να μη φάω τίποτα;;Είναι δυνατόν να αφήσουμε το κορμί μας νηστικό επειδή την προηγούμενη μέρα πήγαμε για ούζο ( εμείς εδώ στο νησί το συνηθίζουμε) η φάγαμε γλυκό;; Όταν κάνουμε μία ατασθαλία ή μία free day, κοιτάμε να την απολαύσουμε και από την επόμενη μέρα συνεχίζουμε κανονικά το πρόγραμμά μας. Καμία αποτοξίνωση και  καμία νηστεία δε θα μας βοηθήσει να χάσουμε περισσότερο!
  • Μία ερώτηση που ακούω πολύ συχνά είναι : Δεν μπορώ να κάνω καμία δίαιτα εξπρές να χάσω γρήγορα στην αρχή και μετά κάνε ότι θέλεις αργά και σταθερά!Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Όταν μπαίνετε στη διαδικασία να ζητήσετε τη βοήθεια ειδικών, πρέπει να πηγαίνετε με τη δική τους λογική και όχι να θέλετε να κάνετε αυτό που νομίζετε πως είναι σωστό. Καμία δίαιτα εξπρές δεν είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη για σωστά αποτελέσματα!
  • Ενώ δε χάνω κιλά στη ζυγαριά, τα ρούχα μου είναι πιο άνετα, γιατί ;;Το να χάνω κιλά δεν είναι το παν σε μία διατροφή η δίαιτα. Πολλές φορές η ζυγαριά παραμένει σταθερή, ενώ τα κιλά του λίπους μας μειώνονται χωρίς εμείς να το βλέπουμε σε νούμερο. Για αυτό και η χρήση της μεζούρας είναι απαραίτητη για την μέτρηση των πόντων. Ένα σταθερό νούμερο στη ζυγαριά ενώ έχω χάσει πόντους από τα σημεία μου είναι σίγουρα πιο ενθαρρυντικό!
  • Μια ερώτηση που είναι και πολύ ενδιαφέρουσα : γιατί αφού γυμνάζομαι δεν χάνω κιλά;;;Όταν ένα κορμί έχει περιττό βάρος πάνω του και αρχίσει μαζί με τη διατροφή και την άσκηση, καταλαβαίνετε πως θα χάσει κιλά. Όταν όμως ένα κορμί, σε βάρος είναι φυσιολογικό και βάζει στην καθημερινότητα του την άσκηση, τότε εκεί είναι πιο δύσκολο να δεις τόση αλλαγή στα κιλά σου. Και αυτό συμβαίνει γιατί το κορμί μας με την άσκηση που κάνει βοηθάει τους μύες του να γυμνάζονται, να τρέφονται και κατ’επέκταση να αποκτούν κάποιο βάρος, ενώ ταυτόχρονα  βοηθάνε τα λιποκύταρά μας να μειώνονται σε βάρος. Οπότε, σε τέτοιες περιπτώσεις είναι απαραίτητη η λιπομέτρηση για να μπορούμε να δούμε την πορεία της σύστασης του σώματος μας με την άσκηση που κάνουμε. Κανένα σώμα, δεν παραμένει το ίδιο όταν κάνεις πράγματα για το καλό του!
  • Τέλος , τι γίνεται με το να χάσω τοπικό λίπος;;Το σώμα μας δεν χάνει τοπικά. Το ότι έχω συσσώρευση στην κοιλιά, στα πόδια η στην περιφέρεια δεν σημαίνει πως υπάρχει ειδική δίαιτα για εκείνα τα σημεία. Το κορμί μας θα αρχίσει να χάνει εκεί που έχει περισσότερο αποθηκευμένο , είτε είναι στην κοιλιά είτε είναι στα μπούτια!

Μη ξεχνάτε πως αρκετοί δεν ευχαριστούνται με τις απαντήσεις μας, όμως πρέπει να ακολουθούμε τον σωστό τρόπο πάντα, όσο χρόνο και προσπάθεια και αν χρειάζεται!!

Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Κλινική Διαιτολόγος

 

Συχνές ερωτήσεις που ακούν οι διατροφολόγοι

 

Κοινοποίηση
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter