Όταν το ροδάκινο κάνει την εμφάνισή του στον κήπο μας

Ποιος δεν έχει συνδυάσει το ροδάκινο με το καλοκαίρι; Ποιος δεν έχει πει στη μαμά του να του καθαρίσει ένα ροδάκινο γιατί σιχαίνεται το χνούδι του; Και ποιος δεν έχει πιεί χυμό ροδάκινο με πολλά παγάκια για να δροσιστεί;; Ας καλωσορίσουμε, λοιπόν, το φρούτο της αγνότητας και της αθανασίας, το ροδάκινο!!!

Η πρώτη χώρα που παράγει ροδάκινα είναι η Ιταλία, ενώ η χώρα μας έχει επίσης μεγάλη παραγωγή, ενώ το δέντρο είναι το περισσότερο καλλιεργούμενο στον κόσμο μετά τη μηλιά.

Τι περιέχει όμως το ροδάκινο;;;

Το φρούτο αυτό μας παρέχει αρκετά από τα απαιτούμενα θρεπτικά συστατικά, ενώ η χαμηλή θερμιδική του αξία το καθιστά κατάλληλο για άτομα που προσπαθούν να χάσουν βάρος.

Βιταμίνες :

Το σύμπλεγμα των βιταμινών, κυρίως C και B, μας παρέχει :

  • Προστασία από γαστρεντερικές διαταραχές
  • Πρόληψη από διάφορες μορφές καρκίνου
  • Αντίσταση του οργανισμού σε ασθένειες,
  • Αποτελεί καλό διουρητικό

Η περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C (ένα κανονικού μεγέθους ροδάκινο) καλύπτει το 17% της απαιτούμενης ημερήσιας πρόσληψης (10,2 mg βιταμίνης). Επίσης, περιέχει βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β (νιασίνη, φυλλικό οξύ, Β6).

Φυτικές ίνες:

Αποτελεί καλή πηγή φυτικών ινών, βοηθώντας έτσι τη μείωση της χοληστερίνης. Ένα κανονικό ροδάκινο μας παρέχει 2,3 γραμμάρια φυτικών ινών, καλύπτοντας το 9% των ημερήσιων ενεργειακών προσλήψεων.

Μέταλλα:

Τα μέταλλα είναι εξίσου απαραίτητα για μια βέλτιστη υγεία όπως είναι και οι βιταμίνες. Τα μέταλλα που περιέχονται στα ροδάκινα είναι το κάλιο, ο φώσφορος , το μαγνήσιο,  ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, το ασβέστιο, το σελήνιο και το φθόριο.

Το ροδάκινο είναι φρούτο που περιέχει πολύ νερό, το 89% του. Είναι καλό για τον οργανισμό μας γιατί παρέχει ενυδάτωση και έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.

Οφέλη για την υγεία:
  • Περιέχει μικρό ποσοστό θερμίδων με αποτέλεσμα η κατανάλωση του να βοηθάει στον έλεγχο του σωματικού βάρους.
  • Περιέχει αρκετό νερό επομένως βοηθάει στην ενυδάτωση του οργανισμού
  • Περιέχει ικανοποιητική ποσότητα φυτικών ινών οι οποίες βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εντέρου.
  • Περιέχει κάλιο που βοηθάει στη ρύθμιση της πίεσης.
  • Οι καροτινοειδείς ουσίες έχουν αντιοξειδωτική δράση.
  • Τα φλαβονοειδή (περιέχει κυρίως προ-ανθοκυανίνες και λευκοανθοκυανίνες) προστατεύουν από την ηλιακή ακτινοβολία ενώ παράλληλα ευνοούν το μαύρισμα.

Πολλές φορές το ροδάκινο το βλέπουμε σε μορφή κομπόστας. Η κονσερβοποίηση προκαλεί ελάχιστη απώλεια των θρεπτικών συστατικών του, όπως βιταμινών του. Η παρεχόμενη ενέργεια, όμως, σχεδόν διπλασιάζεται αλλά για αυτό το λόγο υπάρχει η δυνατότητα για την παραγωγή προϊόντος με λιγότερες θερμίδες με την χρήση αντί σιροπιού, χυμού φρούτου ή καθαρού νερού. Το νωπό ροδάκινο στα 100 γραμμάρια μας παρέχει 37 θερμίδες, ενώ η κομπόστα 68 θερμίδες.

Ο τρόπος που ξεχωρίζουμε τα φρέσκα ροδάκινα είναι από τη μυρωδιά τους, καλό θα είναι να μην είναι χτυπημένα και να τρώγονται χωρίς τη φλούδα, αλλιώς τα ξεπλένουμε πολύ καλά. Καταναλώνονται από τα μέσα Ιουνίου μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου, ενώ διατηρούνται περίπου 15 μέρες στο ψυγείο.

Κοινοποίηση
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter